kampania z influencerami krok po kroku
|

Kampania z influencerami krok po kroku: Jak zacząć współpracę i skutecznie przeprowadzić pierwszą kampanię.

Dowiedz się jak powinna wyglądać kampania z influencerami krok po kroku.

Zastanawiasz się czy współpraca z influencerami jest dla Ciebie? Chciałbyś spróbować dotrzeć do swoich klientów z pomocą influencerów ale zupełnie nie wiesz jak się za to zabrać? W tym artykule opisujemy jak krok po kroku przeprowadzić kampanię z influencerami.

Influencer marketing wciąż zyskuje na popularności i nie jest to przypadek. Współpraca z influencerami może pomóc Twojej marce dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, którzy są zainteresowani tym, co oferujesz. Jeśli rozważasz przeprowadzenie swojej pierwszej kampanii z influencerem, to ten artykuł jest dla Ciebie. Przedstawimy kroki, które pomogą Ci skutecznie przygotować i realizować kampanię z influencerami.

Kampania z influencerami krok po kroku

Określenie grupy docelowej

W marketingu określenia „grupa docelowa” i „persona” pojawiają się na tyle często, że zapewne już kiedyś o nich słyszałeś. Prawdopodobnie masz je już nawet opracowane w mniejszym lub większym stopniu. A co, jeżeli do tej pory prowadziłeś działania marketingowe bez ustalenia grupy docelowej i persony? Najwyższy czas je określić, aby docierać do odbiorców, którzy będą interesowali się tym, co masz do zaoferowania!

Trafienie do właściwych osób jest jednym z kluczowych wyzwań w marketingu, bez których przepala się budżet na reklamy bez efektów. W kampaniach marketingowych ustalenie grup docelowych oraz person jest punktem obowiązkowym. Bez tego kroku nie będziesz wiedział, kto jest idealnym odbiorcą twojego przekazu. Tym bardziej, że podczas ustawiania kampanii reklamowych w mediach społecznościowych wybór parametrów Twojej widowni jest jednym z kluczowych etapów. Prawidłowe określenie zarówno grupy docelowej, jak i persony ułatwi wiele etapów oraz usprawni sam proces decyzyjny.

Skoro już wiesz dla kogo jest to, co sprzedajesz, to dzięki researchowi będziesz wiedział także, gdzie te osoby znaleźć oraz w jaki sposób do nich mówić. Mając odpowiednio opracowaną grupę docelową oraz personę, nie będziesz musiał zastanawiać się za każdym razem, gdzie zechcesz publikować treści, jak mają wyglądać materiały itd. Dokładny profil klienta pozwoli ci też na stworzenie lub dopracowanie strategii, dzięki czemu pozbędziesz się wątpliwości, czy to, co robisz ma sens. Z takim planem i wiedzą o swoich klientach każde działanie marketingowe będzie dużo prostsze i przyjemniejsze.

Wybór celów i strategii kampanii

Jak zacząć współpracę z influencerem? Pierwszym krokiem w przeprowadzeniu kampanii z influencerem jest określenie celów, które chcesz osiągnąć. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, promować konkretny produkt lub usługę, generować więcej leadów czy zwiększyć sprzedaż? Twoje cele będą miały wpływ na wybór influencera i strategię kampanii. Współpraca z influencerami może pomóc Ci osiągnąć postawione cele. Oprócz wybrania realnego celu kluczowe znaczenie będzie miał wybór odpowiedniego twórcy do współpracy.

Wybór odpowiedniego influencera

Mamy dwie wiadomości, jedną dobrą, drugą troszkę mniej. Ta „gorsza” jest taka, że jeżeli sam robisz research, to będziesz musiał poświęcić na niego swój czas. Jedną z największych zalet współpracy z agencją reklamową jest to, że zrobią to za Ciebie, bo najczęściej mają swoją bazę sprawdzonych influencerów, których mogą zasugerować do współpracy z Twoją marką. Dobra wiadomość jest natomiast taka, że lista influencerów to nie jest wiedza tajemna i każdy może ją zdobyć. Pamiętaj, że influencer musi pasować do Twojej marki. Odbiorcy muszą czuć, że ta współpraca nie jest zupełnie przypadkowa a za wyborem influencera stoi coś więcej niż chęć zarobku.

Wybór odpowiednich influencerów do współpracy jest jednym z najważniejszych kroków na tym etapie.

Nawiązanie kontaktu i negocjacje

Po znalezieniu odpowiedniego influencera nadszedł czas na nawiązanie kontaktu i negocjacje. Na tym etapie musisz wiedzieć jakie są Twoje oczekiwania i możliwości oraz jaka forma współpracy Cię interesuje. Przygotuj propozycję współpracy w formie briefu. Nie wiesz jak napisać brief? Zajrzyj do poradnika „Kampania z influencerami w 10 krokach” gdzie dajemy Ci gotowy plan współpracy z influencerami i tłumaczymy jak napisać brief, aby twórca przychylnie spojrzał na Twoją propozycję.

Na tym etapie zazem z influencerem opracuj strategię treści i promocji. Określcie, jakie treści zostaną stworzone, na jakich platformach będą publikowane i w jaki sposób będą promowane. Upewnij się, że treści będą autentyczne i wartościowe dla odbiorców.

Określenie zasad kampanii

Co musisz ustalić z influencerem przed rozpoczęciem współpracy? Spisanie wszelkich szczegółów współpracy i dobra umowa to podstawa! Powinieneś jak najdokładniej opisać, co będzie przedmiotem waszej umowy. Szczególnie warto skupić się na scharakteryzowaniu zamawianych świadczeń, sposobu oraz miejsca publikacji. Ustal z twórcą ramy czasowe i dokładne formy rozliczenia.

Śledzenie i pomiar wyników

W trakcie kampanii monitoruj jej postępy i wyniki. Wykorzystaj narzędzia analityczne, aby ocenić skuteczność kampanii w kontekście wyznaczonych celów. To pozwoli Ci dostosować strategię w czasie rzeczywistym, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pozostawaj w kontakcie z twórcą aby w razie potrzeby pomóc mu odpowiadać na zapytania odbiorców.

Wnioski i dalsze działania

Wbrew krążących czasem opinii, marketing nie polega jedynie na wymyślaniu zabawnych spotów reklamowych. Oprócz części kreacyjnej, marketing to w dużej mierze różnego rodzaju pomiary oraz ich szczegółowa analiza. Prowadząc kampanię z influencerami, będziesz chciał sprawdzić jej wyniki i zobaczyć, jakie efekty przyniosła. W końcu zależy ci na tym, aby Twoje pieniądze nie szły w błoto, a kampanie przynosiły zamierzone rezultaty.Po zakończeniu kampanii dokładnie przeanalizuj jej wyniki i wyciągnij wnioski. Co działało, a co nie? Na podstawie tych danych możesz planować kolejne kampanie z influencerami i rozwijać swoją strategię.

Co może Ci dać współpraca z influencerami?

Podobne wpisy